Een goed verhaal (in 6 stappen)

Masterclass Pitch Training - @YES!Delft (Engelstalig)

  • vr 22 nov. 2019 / 13:30 - 17:00
  • di 03 dec. 2019 / 13:30 - 17:00

To create a strong elevator pitch, to be able to pitch it anywhere and anytime.

Bekijk workshop Plaats voor 2 deelnemers

Om van idee naar succesvolle innovatie te komen is samenwerking essentieel. Gedurende je proces zul je mensen moeten overtuigen van je idee of oplossing. Dit kan zijn tijdens een presentatie, in een e-mail of gewoon tijdens een gesprek. Een goed verhaal kan daarbij helpen. Dit template bevat 6 slides die je helpen met het opbouwen van een goed verhaal.

  1. Probleem / kans
  2. Idee / oplossing
  3. Wat heb je al gedaan
  4. Team (wat mis je)
  5. Volgende stap
  6. Wat heb je nodig

Presenteren is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Toch kan iedereen een goede presentatie geven. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan onze 8 tips voor een goede presentatie

Aan de slag

  1. Probleem / kans
    1. Omschrijf de huidige situatie. Wat gaat er mis? Waarom is dat een probleem, of waarom is dit een kans?
  2. Idee / Oplossing
    1. Omschrijf je idee?
    2. Wat is beoogde effect van je idee?
  3. Wat is je proces tot nu toe?
    1. Wat heb je allemaal al gedaan met je idee? Heb je het al gedeeld met anderen? Heb je het al proberen te verrijken met het team? En heb je het al gevalideerd? Waar sta je?
  4. Team
    1. Uit welke personen, disciplines en competenties bestaat je team?
  5. Volgende stap
    1. Wat is de volgende stap om de oplossing verder te brengen?
  6. Wat heb je nodig?
    1. Wat of wie heb je nodig? Bedenk voordat je jouw pitch houdt altijd wat je van je publiek gedaan wil hebben na de pitch en zorg ervoor dat je deze vraag ook concreet stelt aan je publiek.

Eindig je pitch altijd met een concrete call 2 action naar je publiek. Bijvoorbeeld: “Hoe gaan jullie mij helpen om hier een succes van te maken?” Of “Wanneer kunnen jullie voor mij een team gereed hebben”.

Wanneer
Wanneer je draagvlak wil creëren bij collega's of je idee wilt verkopen aan management.
Beoogd effect
De 'ontvanger' van de pitch is overtuigd van jouw idee en wil helpen, meewerken of participeren
Uitkomst
Draagvlak en/of antwoord op voorgestelde vervolgstappen
Duur
120 tot 240 min.
Aantal personen
1 tot 2